از كابل هاى قندى تا سيمان بهروك
فتح  الله زاده يزدى ها را سر كار گذاشت
084663.jpg
فرزاد فيضى

بعد از اينكه قرار شد فتح الله زاده حامى تيم يزد باشد همه به نحوى خوشحال شدند و گفتند يك حرفه اى تيمدارى در يزد را شروع كرده است. نام تيم را انتخاب كرده بودند، تيم شهيد قندى به استقلال يزد تغيير نام پيدا كرده بود و ابراهيم طالبى سرمربى تيم شده بود، اما فتح الله زاده به دلايل مختلف بعد از گذشت حدود ۱۰ روز جا زد تا دوباره مسؤولان هيأت فوتبال استان و تربيت بدنى استان دست به كار شود و اين دفعه موفق بشوند كارخانه سيمان بهروك را به عنوان حامى جديد تيم معرفى كنند و در نتيجه نام تيم هم به سيمان بهروك تغيير پيدا كرد. اما در ادامه بخوانيد از داستان جا زدن و كم آوردن فتح الله زاده.
آغاز ماجرا
مدتى بعد از اينكه به طور رسمى اين ماجرا اعلام شد همه منتظر بودند كه فتح الله زاده براى آخرين هماهنگى ها به يزد بيايد ولى از همان زمان مشكلات شروع شد.
فتح الله زاده قرار بود در جلسه اى با على آبادى شركت كند و بعد از آن با اولين پرواز به يزد بيايد. فرداى آن روز مشخص شد كه جلسه با على آبادى بيش از حد طول كشيده و فتح الله زاده به پرواز نرسيده است.
از آن روز به بعد همه دوباره منتظر آمدن ابراهيم طالبى به يزد شدند ولى آمدن او هم با تأخير همراه بود. طالبى علت اين تأخير را انجام بعضى از كارها بيان مى كرد، بيشتر كه گذشت مشخص شد طالبى در پى هماهنگى با اسپانسرها بوده است و از همان زمان مشخص شد كه فتح الله زاده كمى عقب نشسته است.

جلسه وسوسه كننده
به نقل از يك منبع آگاه در جلسه اى كه فتح الله زاده با على آبادى داشته به او پيشنهاد شده است كه براى رياست فدراسيون كانديد شود و تا حدودى او هم پذيرفته است ولى به طور قطعى مشخص نبود تا اينكه اعلام شد او حتى فرم شركت در انتخابات را پر كرده است و كانديد شده است.
از همان وقت بود كه ديگر تا حدى مشخص شد استقلال يزد هم در آستانه منحل شدن است. اين ماجرا به آرامى توسط مسؤولان استان دنبال شد و حرفى زده نشد.

مديريت وسوسه كننده
اما در اين ماجرا تغيير مديريت در استقلال تهران هم عامل ديگرى شد براى فتح الله زاده تا زير حرفش بزند و در ذهن خود حامى يك تيم دسته اولى بودن و بدنامى در يزد را با مديريت در يك تيم ليگ برترى و قهرمان عوض كند ولى در يك مدت كوتاه مشخص شد كه او هم بازى خورده است و قريب بركنار نشده بود كه جانشين بخواهد. در اين حال او ماند با شايعات پشت سرش در يزد و كانديد شدن براى رياست فدراسيون. مشخص بود كه كانديداى رياست فدراسيون نمى تواند حامى يك تيم باشد براى همين ديگر ماجرا تا حدى قطعى شد كه بمب خبرى دوباره بمب خبرى شود و زير حرفش بزند تا خبرساز شود. ماجرا ادامه داشت تا طالبى به يزد آمد.

آمدن طالبى به يزد
ماجراها ادامه داشت تا بالاخره ابراهيم طالبى با تأخير زياد به يزد آمد ولى اثرى از فتح الله زاده نبود و مديريت تيم هم مشخص نبود. ابراهيم طالبى در معارفه اش خيال همه را راحت كرد، او گفت: من با فتح الله زاده يا بدون فتح الله زاده در يزد خواهم بود و اگر لازم باشد جور او را خواهم كشيد. اين به اين معنى بود كه ديگر نامى از فتح الله زاده در يزد نخواهيد شنيد و شايد اگر موفق شود او را به عنوان رييس فدراسيون خواهيد شناخت كه باز هم بعيد است.
اما دوباره فوتبال يزد به روزهاى ناخوشايند خود نزديك مى شد و اگر گزينه هاى ديگر براى اسپانسر شدن قطعى نمى شد حال وضعيت يزد به خاطر يك فرد... جور ديگرى بود اما آنچه مسلم است اين كه ديگر نبايد به نماينده فوتبال يزد، استقلال يزد گفت چرا كه هيچ اسپانسرى حاضر نخواهد بود نام تيمش به جاى اسم كارخانه اش استقلال باشد ولى آنچه مسلم تر است اين كه با هر شرايطى ابراهيم طالبى در يزد خواهد ماند.

مسؤولان كشور بدانند!
به نظر مى رسد مسؤولان مملكتى ما هم بايد ببينند فردى كه با احساسات مردم يك استان بازى كرده مى تواند و اجازه خواهد داشت كه با احساسات يك كشور بازى كند. به نظر مى رسد فتح الله زاده با اين حركت سابقه خود را خراب كرده است و آيا چنين فردى صلاحيت به دست گرفتن سكان فدراسيون فوتبال را خواهد داشت، شايد در نيمه راه پستى بهتر به تورش خورد و خواست برود آن موقع تكليف اين همه مردم چيست، البته در يزد كه شانس آورد و تا مردم بخواهند احساس كنند دوباره صاحب تيم جديدى شدند وگرنه مى بايست منتظر نكات جالب ترى مى بوديم.

آغازى دوباره
بعد از مطمئن شدن از اين قضايا كه فتح الله زاده ديگر جا زده است و حاضر به تيمدارى در يزد نخواهد بود مسؤولان استان دست به كار شدند و تيم استان يزد با حمايت كارخانه سيمان بهروك و نام سيمان بهروك يزد به كار خود ادامه خواهد داد و حتى در روز اول كادر مديريتى خود را نيز انتخاب كرده است.
كادر جديد
دراين تيم محمود اميرى سرمربى فعلى تيم فولاد يزد به عنوان مديرعامل انتخاب شده است و هيأت مديره اين تيم نيز متشكل از بابايى رييس هيأت فوتبال استان و فرماندار شهرستان مهريز يزد، شرف الدينى مديركل تربيت بدنى استان يزد، عظيمى نيا فرماندار شهرستان يزد و طباطبايى و آدينه از شركت سيمان بهروك مى باشد. سرمربيگرى اين تيم با همه اين اتفاقات هنوز با ابراهيم طالبى خواهد بود.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا